Fattigdom

jag har legat här och grubblat i evigheter. Har ni någonsin tänkt på hur stora skillnader vi har mellan världsbefolkningen?
Hur människor blir indelade i olika grupper av olika värde. Hur många egoistiska stormrika männiksor vi har ute i världen. Tänk alla tidningar som skriver om olika svenska familjer som inte har råd med semester och hur synd det är om dom för de tvingas leva på socialbidrag.

Tänk då till, hur många barn är det inte som får jobba och slita ihjäl sig om dagarna för att få mat och överhuvudtaget rent dricksvatten. De är magra och vartenda litet ben i kroppen sticker fram.

Här kan vi sitta och klaga över att vi är tjocka, vi har inga kläder, fast egentligen har vi hela garderoben full. Vi kan klaga över att det är äcklig mat.
Tänk till innan du klagar på något nästa gång. Det finns massor med barn som skulle vara glada över att ha lite fett på kroppen. Slippa slita varje dag för en matbit som de knappast blir mätta på.
Världen är så orättvis och det är allt för få människor som tänker på det. Tänk att kunna ge ett barn ett tak över huvudet och pengar så den klarar sig att äta varje dag. Jag längtar tills att jag kan hjälpa dom små stackarna där nere. Det går knappt en dag utan att jag tänker på dem.

Tänk efter innan du klagar nästa gång, jag kan lova dig att det finns många många människor som har det värre än du!











 Det vi märker i dagens samhälle är att vi alla verkar ha olika uppfattningar om fattigdom!

Kommentarer
Postat av: ess

de två rikaste eller om det var den rikaste i världen har mer pengar än de 48 fattigaste länderna i världen! DET är SJUKT!!

2009-08-17 @ 23:16:22
Postat av: sandra

Fyfan, Ah det är som du säger, SJUKT!

2009-08-18 @ 23:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0