onsdag

Idag är det onsdag. Onsdagar brukar vara väldigt bra dagar för mig. Gå i skolan från nio till tolv (mördarlektion som man pinar sig igenom), äta god mat, åka hem och ta det lugnt sen åka till stallet och träffa mina underbara vänner, hoppträna och komma hem sent.
Men idag Onsdagen den 4e november har inte vart som alla andra onsdagar. Lektionen på morgonen var den bästa på länge. Jag jobbade hela tiden och fick bra omdöme på flytta hemifrån projektet och fina kommentarer av Jessica. Att få beröm ger mig så mycket mer ork. Att någon ger mig en komplimang betyder så mycket för jag har verkligen lärt mig att uppskatta dem. I skolan på fritiden, överallt..
Jag brukar alltid skynda mig hem på lunchen så jag ska hinna krypa ner i soffan ett tag och kolla på tv innan jag åker till stallet. Men idag stannade jag kvar länge i matsalen, jag visste att när jag skulle komma hem så skulle jag bara mötas av flyttkartonger och tomhet. Ingen soffa och inget mysigt att krypa ner i.
Så jag tog nästa buss till stallet. Att åka buss till stallet var en utav de ovanliga sakerna jag gjorde denna onsdag. jag åker nämligen aldrig buss, tror kanske att det har hänt en gång på två år att jag åker buss till stallet.
I stallet var allt som vanligt och jag umgicks ovanligt mycket med Carrobaby. Jag tränade heller inte idag, Jessica var snäll och tog min plats.
Det är bestämt att jag inte ska träna hoppning på ett tag framöver. Utav många anledningar. Tråkigt men det är väl bara att acceptera. Får se hur det blir med det hela.
Åkte hem ganska tidigt typ runt sju och packade ur förrådet..På fredag är inte min adress björnövägen längre. Fy jag har verkligen trivts bra här! Hatar att flytta ifrån alla minnen som sitter i väggarna, men det är ändå skönt på något sätt.
Min alldeles ovanliga onsdag slutade med att jag åt en pizza. Egentligen gillar jag inte att äta pizza i veckan men idag gick det an eftersom det snöade ute. Snö är inte mitt favoritväder. Jag tror att jag är född i fel land.
Eftersom det har varit en ovanlig dag för mig så kan ni få se mig i en annorlunda look.

gammal bild, gammla minnen, samma person

Puss/s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0