den tjugiåttonde september tvåtusenåtta

Idag för ett år sedan, det är en dag som jag aldrig glömmer.
Jag kom hem från stallet varje dag, innan jag gjorde något annat så startade jag datorn och klickade mig in på olika hästsidor. Varenda gång jag hittade en häst som jag trodde skulle passa mig ringde jag och bokade en tid.
Första hästen jag provred var Apollo, dagen innan jag skulle börja nian. Jag och mamma åkte över 40 mil för att provrida den hästen. Det kändes inge bra alls. Hästen hoppade inte nå bra. Dagarna efter åkte jag och provred en häst som hette Atcho. Segare häst har jag aldrig ridit. En fredag ringde mamma mig och sa att hon hade bokat en provridning på en häst i Värmland, vi åkte dit på lördagen och hade nästan bestämt oss på vägen dit att vi skulle ha den.
Det var tur att vi åkte dit. Hästen var mager och skygg. Uppsittningen kändes som om att jag skulle rida in en häst. Jag fick vänja honom vid sadeln. Väl när jag satt på hans rygg var han lugn i två sekunder innan han fick panik och reste sig, han slog nästan över.. Han gav sig verkligen inte fören jag låg på marken någorlunda mörbultad. Efter den dagen tog det några dagar innan jag började kolla efter hästar igen. Jag ringde på flera olika men ingen verkade bra.
Tills den kvällen, jag impulssatte mig vid datorn ganska sent. Bläddrade lite på hästnet. Där var du. Det första jag sa var. Mamma jag har hittat min häst, vi ringde dirket. Det var ingen som svarade, jag mailade och pratade även in ett meddelande på telefonen. Vid halv tio ringde telefonen. Det var från skåne.
Det hade vart många som hade ringt på dig, det hade vart jätte stort intresse kring dig. Jag minns mammas tonläge, jag minns det där orden när jag satt brevid henne i sängen: -Vi tar henne! Jag sätter in handpenning imorgon. När jag hörde de där orden spreds ett glädjerus igenom mig. Nu var det bara vetrinärbesiktningen kvar.
Den gick du igenom.
Jag provred dig inte ens, men på något sätt hade jag en så bra känsla. Du var så vacker. Nu är du min och idag är det ett år sedan vi köpte dig över telefon. Det är bland det bästa jag har gjort.

Regina jag älskar dig mer för varje dag som går. Underbara häst hur gör du?



Puss /s


Kommentarer
Postat av: mikaela

Du säger att jag skriver bra och jag vet inte vad jag ska säga för att få dig att förstå att du skriver minst lika bra! Den här texten fick mig alldels rörd vännen! :')

2009-09-28 @ 15:58:22
URL: http://mikeliii.blogg.se/
Postat av: sandra

taack darling! :)<3

2009-09-29 @ 13:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0