26 februari 2006

Idag är det fyra år sedan. Idag för fyra år sedan blev du en ängel. Idag för fyra år sedan så försvann en underbar männsika från jorden. Idag för fyra år sedan försvann han som gav mig glassbåtar och marabou choklad när jag hälsade på. Idag för fyra år sedan insåg jag att jag aldrig mer skulle få krama om dig. Idag för fyra år sedan så vandrade min morfar vidare till andra sidan.

Du var speciell för mig
Du var så jävla bra
Du var en grym människa
Du var och kommer alltid vara en förebild för mig
Du kämpade och nådde dina mål
Du bevisade att det omöjliga är möjligt
Morfar jag älskar dig och saknar dig förevigt!

Jag minns allt med dig. Din coola volvo som sträckte ut bältet och stängde dörrarna av sig själv. Alla dina kristallkronor. Dina roliga ideér och alla dina käppar som vi kusiner busade med. Du var aldrig arg, du gillade läget och ställde upp för oss alla.

Ibland kan jag känna din närhet, jag gör det just nu och jag känner mig så trygg.
Nu rullar det massa tårar ner för mina kinder.
Vila i frid älskade morfar!



Är du nyfiken vad livet har att ge?
är du  trött på allt det gamla som du ser?
vill du pröva dina vingar,
vill du gå din egen väg?
vill du inte gå i ledet, ja då vet du hur det e
du vill göra tvärtemot vad det är sagt
känna friheten att gå i egen takt
sätta målen lite högre
om så bara för dig sjjälv
du ska få ett råd på vägen och ett lycka till från mig
för om du skitar upp mot stjärnorna säger alltid någon stopp
det är bättre att få lagom, vi ska till trädets högsta topp
så om du siktar upp mot stjärnorna räkna inte med nå stöd,
ifrån dom som aldrig vågar leva livet som du gör

Man ska helst av allt va nöjd med det man har
som den svenska avundsjukans änglalag
har du vunnit högsta vinsten, då belönas du för det
har du slitit för din framgång, ja då har du gjort nå fel

för om du skitar upp mot stjärnorna säger alltid någon stopp
det är bättre att få lagom, vi ska till trädets högsta topp
så om du siktar upp mot stjärnorna räkna inte med nå stöd,
ifrån dom som aldrig vågar leva livet som du gör.

för om du skitar upp mot stjärnorna säger alltid någon stopp
det är bättre att få lagom, vi ska till trädets högsta topp
så om du siktar upp mot stjärnorna räkna inte med nå stöd,
ifrån dom som aldrig vågar leva livet som du gör

Låten som min kusin Yohanna sjöng på morfars begravning.
Jag är inte den enda som saknar dig, det gör vi alla.


Kommentarer
Postat av: Ida

fint skrivet gumman, finns här för dig!



älskar dig <3

2010-02-28 @ 13:20:15
URL: http://idahakansson.devote.se
Postat av: Sandraellenor

Taack hjärtat!!

2010-02-28 @ 14:29:09
URL: http://sandraellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0